29 januari 2009

Trött som Skalman när hans sovklocka ringer

Usch vad jag känner mig sliten. Lite störd sömn och gnälliga dagar så känner man sig snabbt som 80 *phu* Jacob är inne i en större tillväxtperiod vilket innebär att de flesta rutiner gått åt skogen. Han har svårt att sova dagtid och blir övertrött och gnällig. Han kör kampanjen "våga vägra sova". Så fort han anar att han ska sova så blir han en ostbåge och skriker tills man ger upp. Allt dagligt missnöje gör i sin tur att han somnar inför natten mycket tidigare på kvällarna. Kan tyckas vara skönt och ja det håller jag med om. Iaf tills han vaknar mellan 3 och 5 på natten för att vilja äta (istället för 7-8). Är man van att aldrig vara uppe på nätterna så blir det helt plötsligt jobbigt. Man får hoppas det vänder snart...
Så ja, jag känner mig lika akut trött som Skalman gör när hans klocka ringer :)

1 kommentar:

  1. Har hört det tidigare från föräldrar med lyxbebisar som sover att de blir helt knäckta när det plötsligt är dags att vakna nattetid. Gör som jag...ställ klockan så vänjer man sig ju vid att stiga upp!! Synd bara att det inte är frivilligt. Visst gör det STOR skillnad när man får sova på natten även om man kommer i säng sent och måste upp tidigt. Hoppas det ändrar sig snart igen. Adéla hade gått upp tillfredsställande vid senaste invägningen så nu hoppar vi över nattens matning lite då och då när vi båda är trötta:-)
    /Diana

    SvaraRadera