20 april 2009

En vanlig dag på jobbet



Uppe med tuppen i morse (mot min vilja, men Jacob var pigg), leka piggheten av lilleman medan ögonlocken hänger på trekvart, iväg på babysim vid halv tio där pågen sprallar och tar regäla bentag i bassängen, hem och hinna slänga i sig en macka innan Jacob kräver en stor portion mat *bråttom bråttom*, lägga honom, ta en snabbdusch, leka gärnet en stund när han vaknat 30 min senare och sedan ut i vagnen, snabbkörde några affärer innan vi begav oss till parken (som numera snart är en stor fotbollsplan utan träd) och gungade lite, mötte upp Sara och Ebba och gick för att fika, hem igen för att busa lite, pimpa hans rum med häftiga djur, ge Jacob nattamaten och ta på pyjamas för att nanna kudden. Nu är klockan åtta, magen skriker efter mat, jag är dödstrött och Tommy är iväg och dömer fotboll. Känner mig död...

8 kommentarer:

  1. Jag förstår mycket väl om du är slut!
    Tänk dock på att en del av röjet kan väljas bort för att få det lite lugnare...
    MEN jag vet man vill SÅ mycket:-)

    SvaraRadera
  2. Vilka häftiga figurer förresten. Var har du hittat uppslagen?

    SvaraRadera
  3. Hehe ja det är ju så...
    Väggdekorationerna hittade jag på www.busigt.se Fanns en del kul där!

    SvaraRadera
  4. Och så tror folk att det är som semester att vara föräldraledig. *hmpf*

    SvaraRadera
  5. Gud va fint det blev med alla bilderna! Kram Till er alla tre/mormor

    SvaraRadera
  6. Ja jag fattar inte var folk får det ifrån Lena.. Skulle vilja se folk som säger så att offra 5 veckors sommarsemester för att vara föräldraledig och se om de tycker det är jämförbart :P
    Det är härligt att vara hemma med de små liven, men det är inte alltid en dans på röda rosor ;)

    SvaraRadera
  7. Nu har jag kollat in hemsidan. Verkar finnas en del kul där. Funkar märkena så att de går att fästa överallt och även går att ta bort utan problem?

    SvaraRadera
  8. Ja de var kanon. Vi har satt våra på tapeten och de gick att ta bort igen utan märke. Krävs dock släta ytor för att de ska bli snygga. Enkelt att sätta upp och ta ned. Rekommenderas! :) Enkelt sätt att göra om ett rum...

    SvaraRadera