20 december 2009

Kul med snö

Jag tror allt jag tycker det är roligare med all snö än Jacob. Jacob föredrar plogade gångbanor framför att gå offpist :)
Kanske inte så lätt när man får snö upp till midjan. Med andra ord tur vi inte är i Skåne nu då hans mormor och morfar har sisådär en meter snö. Snart passerar snökanten fönsterbläcken på huset. Såå härligt!! Ja jag vet att andra kanske inte tycker det, men det är så underbart med snö till jul. Jag saknar den inte någon annan tid på året, men nu är det helt underbart.

Lite bilder nya bilder!
PC200127 PC200130 PC200134 PC200138 PC200142 PC200152PC200153 PC200164 PC200168

Japp, jag fick gjort mig en riktigt fin snöängel, eller vad tycker ni? :) I morgon blir det nog pulkabacken. Man måste ju få göra allt det här nu när man har barn och ses mer som “normal” än när man gör det utan barn hahaha. Avslutar med en fin bild från Långö.

                     PC200161

1 kommentar:

  1. Härligt, härligt! Vi har också varit ute och åkt pulka och gjort snöänglar. Det är t o m roligt att skotta snö:-)
    Visst är det kul med en vit jul för en gångs skull. Vi skulle åkt till Skåne idag men avvaktar lite p g a vädret. Mormor och morfar bor ju mitt ute på lannet och med massor av snö och blåst är det inte lätt att ta sig dit trots lastmaskiner och dylikt.
    God Jul på er!
    Krmar från fam Pettersson.

    SvaraRadera