09 mars 2010

Baksidan av att bli småbarnsförälder

Många säger att man förändras när man blir mamma. Jag har aldrig riktigt förstått vad man menar, för jag tycker att jag är samma person nu som innan. MEN idag är jag helt övertygad om att personen som yttrat detta faktiskt har rätt...till viss del iaf.

Aldrig har jag varit så lättpåverkad känslomässigt eller varit sjuk så mycket. Jag får sjukdomar som jag inte haft på minst 20 år. Blä säger jag bara. Från att kanske ha max ett par sjukdagar per år så är jag redan nu uppe i typ 10 dagar och då är det bara MARS! Orkar inte... Jag hatar verkligen att vara sjuk och nu ligger man här helt utslagen och tycker synd om sig själv. Det är första gången idag som jag tagit mig ifrån ryggläget i soffan. Hoppas det är ett bra tecken för jag orkar verkligen inte med det här med att frysa som om jag var naken på nordpolen till att svettas som om jag hade fullt vinterställ på Hawaii. Jag vill kunna svälja utan att det känns som om jag försöker få ner en kaktus och jag vill slippa detta eviga dunkande i huvudet så fort jag försöker röra mig. Tack o lov har muskelvärken försvunnit så i natt fick jag sovit ganska bra. Var nog bara vaken varannan timme istället för 3 gånger i timmen. Så sluta klaga och bit ihop... Jajaja...

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, det drygaste som finns är att få barnbacillerna...

    SvaraRadera
  2. Och den stora boven i dramat är DAGIS!
    Jag klarade mig faktiskt ganska bra när vi bara hade Isac men NU... Adéla och Isac hade ovanpå förkylningen ögoninflammation i förra veckan. Tack och lov fick jag bara ta del av förkylningen. Det som tyvärr är jobbigt är att man aldrig får chans att vila med två barn i huset. Skaffa inte fler....
    Nä de é goa och visst är det kul med syskon men den där lilla egna tiden försvinner totalt och med den ser allt runtomkring ut som det gör. Jag har dessutom blivit superglömsk och jag tror tyvärr inte att det har med åldern att göra!
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera