12 mars 2010

Någon som förstår...

sig på den här migreringen man ska göra på blogspot? Jag är naturligtvis en av dem där migreringen inte går som på dans.
Det står "Grattis! Nu finns din blogg på den nya webbadressen xxxx. Nu uppdaterar vi alla sidorna i din gama FTP-blogg så att de omdirigerar till din nya webbadress."
Så långt är allt ok.
Sen kom det upp en såndär fin liten varningstriangel som sa följande:
"There was a problem updating your FTP-server. Click here to download a ZIP file archive of your blog, which you can manually upload to your FTP-host."

Sen kommer man inte längre. Hjälpen är slut. Vad gör jag? Vad då ladda upp den manuallet? Var? När? Hur? Och sen då...
Hatar när de ska ändra en massa. Jag fattar ju inte vad jag ska göra om det uppstår problem. Någon som kan? Öz?

9 kommentarer:

  1. Vaddå migrering? Har jag nog totalt missat!

    SvaraRadera
  2. Säger som Lena, inget jag hört talas om

    SvaraRadera
  3. Det står en text om det när ni loggar in på bloggen...

    SvaraRadera
  4. Det står en kortare text om det när man loggar in på bloggen... Ska göras innan 1 maj.

    SvaraRadera
  5. Föreslår att ni skapar ett konto på wordpress och importerar er befintliga blogg till den. Det är enkelt att göra och allt följer med. Inlägg, kommentarer, text och bilder. Av någon anledning följde inte vissa bilder med i min blogg men det kan jag leva med. Fråga mig inte heller varför.

    Jag är inte helt säker på min sak men om jag inte minns fel har jag läst att Google redan har lagt ned support och utveckling för sin bloggtjänst. Så mitt tips är att gå över till Wordpress. Jag lovar att ni kommer tycka att det är lite krångligt i början men ni kommer inte ångra er. Ge det ett par veckor så ska ni se att ni faktiskt kommer ångra att ni började på Google.

    Just det, det där med att tanka ned en .zip-fil.. GÖR DET! Om jag tolkar det rätt så är det allt innehåll i bloggen som finns i den filen. Om det nu skiter sig duktigt så kan det kanske vara bra att inte bli av med hela bloggen...

    Lycka till och hoppas att det löser sig.

    SvaraRadera
  6. Mmm misstänkte nästan att detta skulle innebära en massa jobb. Nu när allt funkar liksom...
    Men tack för tipset. Försöker lägga över den nu för detta håller ju uppenbarligen inte i längden. Det känns som att vi väljer på att skaffa en ny blogg eller skaffa en ny blogg :D

    Vet du om det går att föra över statistikräknaren till wordpress? Hittade ingenstans att lägga den, men å andra sidan är jag kanske inte rätt person för detta. Känner att tålamodet inte är på topp...

    SvaraRadera
  7. Alltså jag har ingen sån info när jag loggar in.

    SvaraRadera
  8. Du får en inbyggd statistikmätare i WP. Det funkar int att lägga in susnets mätare tyvärr.

    SvaraRadera
  9. Lena, jag kan tänka mig att det beror på hur länge man haft bloggen. Nyare användare ligger säkert redan på rätt "plattform" eller vad man nu ska kalla det. Inbillar mig att du haft din blogg länge, men det är enda förklaringen jag har...

    SvaraRadera