13 mars 2010

En lång dag

Efter en vecka i ryggläge och utan frisk luft var det en befrielse att ta sig ut på stan i vårsolen idag. Tyvärr är det Tommy som ligger däckad nu och det är inte helt lätt att styra upp en överaktiv 1,5 åring som hela tiden går och drar en i armarna för att man ska följa med. Man får inte sitta en sekund.

Kanske därför vi gick till leksaksaffären idag och köpte lite fingerfärg. Ska testa att måla lite imorgon om han behöver stimmulans :)

I eftermiddags blev det en tur till i solen. Här går han över långöbron och försöker titta på ankorna. Han är så glad och lycklig denna lille pajas, men har också fått enormt mycket underhållningskrav. Det ska vara 100% hela tiden. Ingen rast och ingen vila. Förstår inte var de får så mycket energi ifrån!

Vattenpölar är ett underligt fenomen. De har någon konstig kraft som alltid drar till sig barn. Värre än någon läskig gubbe i en svart bil med tonade rutor. Det ska plaskas om så bara det finns 3 droppar vatten. Dessvärre var vattenpölarna på Långö 1,5 meter i diameter och 7-8 cm djupa. Julafton för Jacob, men jag var mest orolig för att han skulle fylla skorna.

Jaha och så var det det här med bloggen. Skit säger jag bara. Jag orkar inte hålla på med en ny. Migreringen som tydligen alla blogspot-användare måste göra gick åt skogen för oss och som jag förstår det är det inte enkelt att får hjälp. Öz tipsade om en ny blogg där jag migrerat över denna, men jag är inte hundra nöjd. Inte än iaf. Vet inte vad jag vill längre och tappar lusten så lätt. Känns som om det här har varit världens längsta dag och nu sitter jag här med huvudvärk :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar