13 oktober 2009

Jobbet i behåll

Vem tar hand om posten hemma hos er?



För alla som undrar så har jag mitt jobb i behåll och det har även Tommy. Varslet är ju klart nu och det känns som om var eller varannan man känner har fått gå eller har valt att gå efter omplacering. Måste säga att det är en lite skum känsla som yttrar sig i korridorerna på jobbet. Inte konstigt förstås, men lite mysko. Man vet inte om man ska vara glad eller ledsen.

Jag är glad för mitt jobb iaf och kan väl aldrig säga att jag tvekat på att inte få behålla jobbet. Jag har aldrig känt mig hotad. Kan inte svara på varför, men jag tänker positivt och vet att jag gör mitt bästa. Hade jag fått gå hade jag gjort det med flaggan i topp och åtminstone vetat att jag inte kunde gjort något annaorlunda och absolut inte kunnat påverka utgången. Jag tillhör inte kategorin som tillbringar timmar att oroa mig. Om det är bra eller inte vet jag inte, men jag tycker det är skönt att inte fokusera på det negativa.
Det är däremot jättetråkigt med alla de som får gå. Finns rätt många engagerade och duktiga personer som lämnat och det har jag svårt att förstå...men men, inte mycket att göra. Inte jag som bestämmer juh... :(

3 kommentarer:

  1. Tjenare dotter och svärson, det är bara att gratulera i dessa tider till fortsatta arbeten. Det blåser trots allt rätt så hårt bland branscherna idag. Samtidigt vet man aldrig vad som sker i morgon, men det är inget man skall gå å tänka på. Roligt att ni klarat er över denna period.
    När det gäller posten så vet jag hur Jacob har det, det är alltid jag som tar in posten här hemma - dessutom får jag betala räkningarna som tack..
    Ha det så bra ungdomar o glöm inte pälsmössan när du kommer på måndag Tommy -även om MFF´spel värmer för dagen så sitter mössan väl på plats ( ta den ljusblå)

    Marcus o Marianne

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att ni har jobben kvar. Det var precis det mitt ärende var idag när jag tog mig lite tid att kolla in er på bloggen. Har hört många de senaste dagarna som fått sluta.

    Hoppas allt är bra annars.
    Vi borde träffas någon dag snart igen. Det var ju ett tag sedan.

    Adéla äter gröt med egen sked och vi hjälper till med en för att skynda på lite... Pasta äter hon med händer och gaffel. Hon har dock inte börjat med så mycket mer så jag är imponerad över Jacobs aptit. Duktig kille!

    Ha de gott och trevlig helg på er!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det är många som fått gå och många som valt att gå. Tråkigt, men man kan ju tyvärr inte påverka så mycket. Bara att vara glad för sin egen skull.
    Allt är kanon med oss men det är mycket nu för tiden. Svårt att få dygnets timmar att räcka till.
    Ja vi får ses någon dag. Vågar dock inte lova när just nu för jag orkar inte planera. *trött* Men vi får höras av! Blir lite lugnare nu framöver...hoppas jag :)

    SvaraRadera