02 november 2009

Lycklig över sin nya jacka

Nya jackan och nya mössan kom med posten idag. Passade som handen i handsken :)
Här springer lilleman runt och är lycklig över påsen mössan låg i. (Ja jag vet att det inte är någon leksak)
Med långfillingarna halvvägs nere och endast en strumpa på foten är han världens lyckligaste.

Lillkillen börjar bli stor. Om 2,5 månad ska han börja på dagis. Som det ser ut idag blir det på Hästö.
Vi pratade ganska nyligen om att vi skulle försöka få honom att bara sova en gång om dagen. Vi hann inte prata mycket mer om det förrän han för två dagar sedan började sova just en gång om dagen. Så nu sover han ca 2,5 timme till lunch. Perfekt, men jag vet inte om det är tillfälligt eller om han var så smart att han förstod sitt uppdrag direkt :)

Fick reda på mitt schema över jul idag och det visade sig att jag fick den ledighet jag ville och blev genom fyra semesterdagar ledig i 16 dagar i följd. Härligt! Eller till och med ganska lyxigt :)
Måste ju även berätta att efter 20 dagar och 15 mailkonversationer med Microsoft har mysteriet med msn nu äntligen löst sig. Jag vet inte exakt vad som var fel, men det hade något med mina kontakter att göra. Jag startade en ny e-post adress och även den kajkade ur efter att jag importerade kontakterna. Nu har jag ytterligare en ny adress där jag skrivit in kontakterna för hand och den har fungerat i några dagar *glad* Konstigt nog så kunde jag logga in på mitt gamla konto på annan dator, men inte den här. Så exakt hur mina kontakter spökade ut msn är fortfarande oklart, men det spelar mindre roll nu.

1 kommentar:

  1. Vi har också fått dagisplats. Men den här gången hamnade vi rätt direkt. Ska väl ha lite nytta av syskonförturen!

    Visst ska det bli skönt med julledighet så man kan följa de små liven lite närmare. Det kommer bli mycket spännande att titta på innan och under jul. Gissa om de kommer bli trötta... och vi också!

    Ha de gott!
    Kramar från oss alla

    SvaraRadera