19 november 2009

Vaccinera eller inte vaccinera!?

Ja det är väl frågan som cirkulerar runt varje hörn nu för tiden. Jag som nästan aldrig funderar på sånt här (i den utsträckning som andra) och alltid förväntar mig att slippa undan är fortfarande skeptisk. Jag har aldrig varit för att vaccinera mig, men självklart funderar man när man hör att det kryper närmare inpå en.
Jacob ska vaccineras på måndag. Egentligen tycker jag inte han ska vaccineras, men jag är nte villig att riskera att han får sjukdomen när man uppenbart inte kan vara säker på utgången. Vissa drabbas hårdare än andra och jag vill inte utsätta honom för det. Med tanke på att han ska börja på dagis januari och troligtvis kommer få alla möjliga sjukdomar så känns det bäst så här.

För min egen del har jag fortfarande inte tackat ja och jag vet inte om jag kommer göra det heller. Jag får se. Finns det ett sista datum att bestämam sig egentligen? Innan vaccinet tar slut kanske *ler* På jobbet ska de vaccinera personalen som tackat ja på tisdag, men jag är inte en av dem. Vi får väl se vad som händer helt enkelt...

2 kommentarer:

  1. Hos oss avstår vi vaccination både för oss vuxna och för barnen men alla ska så klart göra det som känns bäst för just dom.

    SvaraRadera
  2. Ja det är svårt att veta hur man ska göra med de små. Hade det inte varit för att Jacob börjar på dagis i januari hade jag nog avvaktat med vaccineringen.

    SvaraRadera