13 februari 2009

Skamligt utnyttjande

Alla hjärtans dag närmar sig och allt verkar gå i kärlekens tecken på stan. När jag gick förbi Interflora idag så såg jag att de satt fram massa rosor. 125kr skulle de ha för EN stor ros, 225kr för 3 mellanstora rosor och 295kr för 3 stora rosor. Hallå liksom!!! Det måste ju klassas som årets rån. Bah! Tur man inte köper rosor på Alla hjärtans dag längre. Jag tillhör den skaran som bojkottar både rosor och hutlösa priser. Själv uppskattar jag mycket mer en romantisk middag och lite mys. Tycker dock synd om alla ungdomar som vill ge rosor till sina flick- eller pojkvänner och ska betala mer för blommorna än vad de får i månadspeng...

2 kommentarer:

  1. jag håller fullständigt med dig! Hoppas att de inte får sålt några rosor!

    SvaraRadera
  2. Vi har också bojkottat rosorna! Bättre att överraska en vanlig dag och få betydligt fler för ett billigare pris.

    Ha en skön Alla hjärtans dag!
    Kramar från Diana

    SvaraRadera