03 februari 2009

Vad vet du om mig?

Tänk vad mycket man vet respektive inte vet om de man står nära... Här kommer några punkter om mig.
Visste du att...

...jag heter Ingela *mooohahaha* vilken tur :)
...jag är 28 bast!?
...jag ploppade ut i Ystad nere i Skåneland, uppvuxen i en liten håla som kallas Skurup!?
...jag väger... Bah! Trodde ni jag skulle skriva det.. Ni får uppskatta :)
...jag har en bror som heter Johan!?
...jag är glassoman!?
...jag har en tatuering!? Två kinesiska tecken över varandra nere till höger i svanken.
...mina tatueringarna betyder "Inre styrka".
...de är valda av den enkla anledning att utan inre styrka kommer man ingenstans i livet!? Inte ens i de små mest meningslösa situationerna. Tatuerad som ett minne av min farfar som jag beundrade mycket och som en påminnelse att det bara är jag själv som kan påverka vart jag är på väg och om jag når fram.
...jag har varit i Norge, Danmark, Tyskland, Tjeckien, Grekland, Italien, Israel, Egypten, Thailand och Malaysia!?
...jag har arbetat i Israel i totalt 9 månader!?
...jag förändrades som preson när jag var där och kom hem som en ny människa. Mer initiativtagande, självsäker, inspirerad, målmedveten och halvgalen!? :)
...jag inte tyckte om den jag var när jag var yngre!? Att jag inte fick utlopp för mitt riktiga jag på grund av allas felaktiga uppfattning av vem jag var.
...jag har stått på en bombhotad tågstation!?
...jag har bestigit ett mindre (men nog så brant och klippigt) berg med en "stadsjeep"!? *idiotiskt*
...jag har backpackat i Thailand och Malaysia under 3 månader!?
...jag har råkat ut för grov matförgiftning på Phi Phi öarna i Thailand!? 41 graders feber, utan mat och vätska i tre dagar, problem med magen i 3 månader och inte kunde röra mig ur sängen på en vecka.
...jag brände mig på mig själv, min resekamrat trodde jag fått Denghifeber och jag trodde jag fått hjärnhinneinflammation och dessutom ringde hem och berättade detta och att jag vägrade ta mig till sjukhus (som om det hade varit så himla lätt ute på en liten ö)!?
....jag hissar ärliga människor som vågar stå för vem de är!?
...jag dissar folks förutfattade meningar!?
...jag har ett fadderbarn i Brasilien som jag stöttar och hjälper ekonomiskt tillsammans med Tommy!?
...jag egentligen skulle flyttat till Karlstad och pluggat turism!? Då hade jag aldrig hamnat här :(
...jag har ett stort självförtroende!?
...säkert hälften av de jag känner aldrig sett mitt riktiga jag och skulle bli förvånade om de såg det!?
...jag spelat handboll i nästan 10 år!?
...jag var med i uttagningarna till Skånelaget, men blev sjuk på andra dagen och missade chansen!?
...jag blev utnämnd till årets handbollstjej i Skurups Handboll år...hmm... Ja nngång i tiden ;)
...jag pluggat tyska i 6 år men inte kan säga ett skit!?
...jag hatar spindlar!?
...jag som yngre drömde om att arbeta på en hjälporganisation med utsatta barn i världen!?
...jag måste gå och äta nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar