16 juli 2009

Mammig

Jag fick för mig att jag anade små tendenser till mammighet hos Jacob för någon månad sedan, men ack så fel jag hade. NU vet jag hur det är när småbarn är mammiga. Han ordagrant sliter tag i skinnet på mig för att dra sig upp om jag inte lyfter upp honom. Och gud nåde om någon försöker ta honom. Inte ens pappa duger alltid. Visst är det lite mysigt ibland när han verkligen klamrar sig fast runt halsen på en eller sträcker sig efter en så armarna nästan blir några centimeter längre, men ibland finns det tillfälle då det är rätt skönt med hjälp eller någon timmes paus från att leka.

I morse drog jag nitlotten att behöva kliva ur sängen tidigt. När Tommy sov passade jag och Jacob på att röja lite på lekplatserna i stan och köpa nybakta frallor. 200 meter hemifrån fick han sedan för sig att somna i vagnen så det blev en halvtimmes extra promenad för mig i solskenet. Det har ju varit kanonbra väder idag. Just nu blåser det upp ordentligt, men så brukar det vara. Alltid något för att förstöra den fina sommardag det är och har varit.

I eftermiddags besökte vi Jacobs farmor och farfar. Det blev fika och lite bus (även om det var ganska svårt då lille mannen hade svårt att släppa mamma). Han passade på att gå på safari i trädgården och leta bär. Han hittade både smultron, hallon och vinbär med lite hjälp från farmor och farfar. Gott tyckte Jacob!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar