19 juli 2009

Full rulle

Klockan stod på 08:40 när Jacob vaknade idag. Jag trodde nästan klockan gick fel för han sover ju aldrig så länge. Fast å andra sidan har han sovt till 07:20 den senaste veckan och det brukar aldrig heller hända. Så vem vet, kanske kan få sovmorgon i morgon också :)

Idag har det varit full rulle hela dagen. Jag började på ett storstäd direkt efter frukosten. Det blev dammsugit, dammat, torkat golv och massa annat småpill. Sedan gick jag till Willys för att handla och körde igång med att baka tekakor. Medan de stod i ugnen började jag med middagen - marinerad kycklingfilé med ris och broccoli. Så för en gångs skull åt vi middag samtidigt som Jacob. Han åt själv och det blev ju mer eller mindre kladdigt som vanligt (!!) och en extra städomgång kring hand matplats var ett måste. Han verkar lite smått hysterisk ibland när han äter själv. Det rycker i armarna *ler* Det känns lite som om han är rädd att någon ska ta hans mat eller kanske mer att han inte ätit på en vecka *haha* Vårt lilla matmonster :)



Nu sitter jag för första gången idag och kan inte annat än längta efter soffan och en film efter Jacobs läggtid.
Apropå Jacob så undrar jag om han inte smygtränar på att krypa iaf. Det har länge känts som att han inte kommer krypa alls utan gå direkt, men idag gjorde han små försök att stå på alla fyra igen så ja, vem vet... Förr eller senare kanske han kryper iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar