11 maj 2009

Arg och irriterad

Usch, dagen började värre än den värsta på dessa 7,5 månader. Idag var första gången jag kände mig arg och irriterad över Jacobs gnäll och dåliga tajming. Jag visste det skulle komma nångång, men inte än.
Vi skulle åka på babysim i morse vid 10. Jacob vaknade så sent som sju i morse och det var perfekt. Då kunde han äta och leka till 08:30 och sedan sova till nio eller halv tio beroende på hur trött han var. Halv tio skulle vi sätta oss i bilen o köra iväg. Allt flöt på tills 08:20 då Jacob blev trött. Jag gick för och lägga honom och då bröt h_l_e_t_t loss *gah!*
Gnäll, skrik, ålande och allt man kan tänka sig. När 45 minuter hade gått var mitt tålamod som bortblåst och ett stort åskmoln uppbyggt med irritation, ilska och ledsamhet.
När man lägger ner så mycket tid och planering för att han ska kunna vara pigg när han ska bada så blir man ju knäckt när det blir så här. Hade detta varit för några månader sedan hade jag fixat det lätt som en plätt, men nu har det varit så mycket på sistone. Det är mycket tid jag och Jacob spenderar själva, det har varit mycket vi varit iväg på, höga krav på underhållning från Jacob, mycket planering och många rutiner att hålla ordning på. Ja det blev för mycket helt enkelt. Det jobbiga är att när man känner så här så ska man stänga in allt inom sig så det inte går ut över Jacob. Han kan ju inte hjälpa att han är trött och gnällig och jag är överkänslig ;)

Jaja, 09:15 somnade han iaf. 10 min innan han skulle väckas *suck* Var ju så dags! Jag var förbannad och tänkte skita i babysimmet, men nej jag skulle iväg och sen fick han skrika bäst han ville om det skulle vara så på babysimmet. Konstigt nog gick det strålande bra och han sov sen 2 timmar efter badet och när han vaknade hade mamma repat sig :)



Eftermiddagen spenderade vi med Isac och Jennie. Vi gjorde stan och köpte med oss mat hem till deras nya lägenhet. Väl där pysslade vi med sängmontering av högsta klass :) Ovan inviger grabbarna den nybäddade dubbelsängen.

2 kommentarer:

  1. Låter som om Jacob är på väg in i nästa fas i sitt liv. Rutinerna skjuts lite framåt. Till slut så kommer han vara vaken till efter han ätit lunch men det dröjer nog ett tag till fast man vet ju aldrig så klart.
    Förstår att du hade det jobbigt och tycker du var duktig som stod på dig. Bra jobbat Ingela!

    SvaraRadera
  2. Välkommen till klubben bland småbarnsföräldrar. Det enda man kan vara säker på är att när man hittat sina rutiner och allt funkar DÅ ändras allt igen!

    Skönt att grabben sov efter badet. De brukar ju kunna klara en 30 min om de bara får tanka upp en 5-10 min sömn:-)

    SvaraRadera