18 maj 2009

Härligt med bra grannar

I fredags ringde vår granne på och sa att hon hade tappat sina nycklar och inte kunde komma in. Hon hade varit och handlat och stod där med väska och kasse och kunde inte förstå vart hennes nycklar tagit vägen. Hon frågade om vi kunde passa hennes grejor medan hon gick tillbaka till affären för att se om de fanns där. Nemas problemas tänkte jag.
Efter en 20-25 minuter kom hon tillbaka utan nycklar. Jag lånade ut min mobil och hjälpte henne att ringa sin dotter. Hon var på jobbet och där svarade ingen. Då ringde hon sin bror, men han svarade inte heller. Efter lite hjälteinsatser på hitta.se fann jag några nummer till som hon kunde testa och då visade det sig att brodern var i Norrköping. Ingen nytta av honom med andra ord. Vi letade vidare och tillsist fick vi tag på dottern som ringde sin dotter som bor tvärs över gatan. Hon kom sedan med en extra nyckel. Som tack för mina extrema hjälteinsatser kom hon förbi med den här blomman idag. Så gulligt!!
Ja visst är det härligt med trevliga grannar. Många äldre ser man inte eller så är de väldigt gnälliga att ha som grannar, men den här damen är cool. Jag diggar henne... Både pigg, trevlig och "normal" :)
Apropå nycklarna så hittade personalen dem på Willys bland potatisen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar