13 maj 2009

Lite kul att se fram emot

I morse vaknade jag av ett gallskrik rakt ut i det tysta. Klockan visade 05:20 och jag visste knappt var jag var. Jag vet inte vad det var men Jacob var inte nöjd. Vi fick hämta in honom till oss och efter en halvtimme somnade han mellan oss. Konstigt nog sov han till åtta sen. Skönt, men ovanligt.
Efter frukosten blev det en morgonpromenad vid nio och sedan en sångstund i pingstkyrkan. Det märks att alla barn börjar bli stora nu för de kryper iväg hela tiden *ler*
I med det var strålande sol och härligt väder så klämde vi in en promenad så kidsen fick sova, en lunch för oss alla, lek i parken, shopping och sen sprang klockan iväg och var helt plötsligt fyra. Vi fick bege oss till McD för att värma Jacobs välling. Vi lämnade lägenheten klockan nio i morse och var hemma igen vid fem. Härligt att vara ute, men man är allt lite seg i kroppen ikväll. Igår blev det "bara" fem timmar ute i friska luften.



Den 25 maj ska Tommy till Göteborg och se fotboll med Macke så då var tanken att jag och plutten skulle vara själva, men nu visade det sig att jag får skånskt besök av Jessica och Matilda och deras döttrar på 4 resp 5 månader. Det ska bli skitskoj!
Sedan i början på juni ska jag nog ut och ha lite kul med mina arbetskamrater. Det blir första gången som jag unnar mig själv lite frihet från familjelivet. Det ska bli kul. Funderar dessutom på att sluta amma inom snar framtid så då kanske man kan testa att bli lite kuckilurig på en endaste cider *hahaha* Har hört talats om känslan efter en eller ett par cider när man inte druckit sprit på 1,5 år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar