17 juni 2009

Efter sol kommer regn



Trygghetsrådet var på Telenor och informerade idag så jag har varit där och lyssnat lite medan farmor och farfar promenerat med Jacob. Det råder ju lite oro på alla arbetsplatser idag, men jag vet inte varför jag inte känner oro. Borde jag det? Min anställning ligger väl lika risigt till som alla andras, men ska man gå och oroa sig för det? Man kan ju inte påverka något ändå. Gör man ett bra jobb och presterar så bra man kan så får man ju hoppas det håller. Sen vet jag lika bra som alla andra att tiden man varit anställd spelar roll, men tja... Varför oroa sig och må dåligt av det när man kan njuta av nuet och hoppas på det bästa :)

Dagen började med strålande sol och sommarvärme, men framåt lunch kom molnen. Jag var hemma och gav Jacob mat och lät honom sova 1,5 timme!! (utropstecken för att han timmen tidigare sov 45min) Sedan bagav jag mig till stan för att träffa Charlotte och Jonathan. Jag tror vi hann 20 meter hemifrån innan regnet kom och jag var våt som en katt när vi kom till stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar