29 juni 2009

Mindre önskad morgonaktivitet

I morse var det som sagt inget vatten i kranarna i hela Karlskrona. Hur kul är det på en skala när man vaknar klockan sju av en pojk som är vrålhungrig, man själv är kissignödig och det bara finns luft i kranarna. Japp, det var bara för Tommy att roa Jacob på bästa sätt medan jag fick gå och hämta vatten. Det jag inte visste var att många var morgonpigga och det var lååååång kö till vattentanken. Efter 45min kom jag fram och hade det inte varit för Jacob hade jag aldrig köat så länge för så sunkigt vatten. Så det var bara att glädja sig åt att det faktiskt var fint väder och att kön var dubbelt så lång när jag gick jämfört med när jag kom.
Det bar hem igen och så på med kastrullen så vi fick kokt vattnet till Jacob. Vet inte vad det var för avloppsvatten i den där behållaren *hahaha*
Vid den här tiden hade Willys öppnat. 08:10, dvs tio minuter efter öppnandet så var det vanliga vattnet slut. Tur man är pigg på morgonen :) Nu skiter jag i hur lång tid det tar att hitta läckan som tömt vattentornen för nu har jag riktigt gott vatten hemma till både oss och Jacob :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar