29 juni 2009

Hade glömt hur det kändes...

Jacob har åkt buss för första gången idag. Jag fick spel på allt smågnällande och bestämde mig för att åka till Lyckeby och titta på ett par sandaler till Jacob. Jag hade nästan glömt bort hur det var att åka buss med busschafförer som fått körkortet i julklapp. Pumpkörning är väl inte att rekommendera, än mindre att sätta plattan i botten för att i nästa sekund tvärbromsa inför en sväng eller en hållplats. Han skulle definitivt kuggat på den delen som man kallar "planera din körning". Inte ens handbromsen på vagnen höll för hans smått galna körning. Men visst, det var väl kul att få uppleva det igen... *ironisk*

Det blev mer gnäll och ännu mer gnäll och ja...ännu mer gnäll! Suck! Det slutade med att jag bestämde mig för att gå hem från Lyckeby istället för att vänta på att Tommy skulle hämta upp oss. Lite friskisvarning där för en stund :)
Trots allt gnällande fick Jacob nya leksaker idag. Han är ju så glad för allt som låter så han fick en for av maraccas. Mycket uppskattat! Han blir som galen när han går igång. Han tar i med hela kroppen och varenda muskel i ansiktet :)



När jag var i Lyckeby gjorde jag ett sista försök att få min skrivare att skriva ut foton. Jag köpte helt enkelt nya papper. Har väl aldrig orkat sätta mig in i det tidigare, men nu efter två år...eller ja det kanske gått ännu längre tid...så har jag äntligen lyckats. Det är nu rätt vikt på papprena och rätt inställningar på skrivaren. Kan faktiskt ärligt säga att den skriver ut riktigt bra bilder. Synd bara att man inte kan använda lite tjockare och finare papper.

Ja det var väl allt för idag. I morgon blir det kanske stranden om Jacob är mer i balans, annars stan och sedan ett bad i badbaljan här hemma... Sen på kvällen blir det födelsedagskalas och det har ryktats om grillkväll *gott* Ser fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar