30 juni 2009

Otäckt!



När vi satt i parken idag tänkte jag att Jacob kunde få gå lite så han slapp sitta still så länge. Jag tog hans händer och då stapplar han genast iväg. När han kom fram till filtkanten tog det tvärstopp. Hans ben blir som pinnar, varenda muskel är spänd och han ser orolig ut. Gräs! Mycket otäckt! Jag satte försiktigt ut honom i gräset och där stod han sen som en förstelnad pinne. Han rörde inte en fena, men jag kunde höra hans önskningar till högre makter att ta honom därifrån :)
Jag satte honom på filten med endast fötterna i gräset och vad gör pojken då. Jo han lyfter upp benen så högt han kan och sen lyfter han armarna så som man själv gör ibland när man ska bada i havet och vattnet är kallt *ler* Stackars pojk!
Men men, efter att ha bekantat sig lite grand och testat att det inte var så farligt så stappla han omkring gladare än någonsin. Får se om vi kan komma över samma tröskel med sanden på stranden. Den är också lite farlig! :)

Det ska tilläggas att jag tog mycket bra bilder på detta som jag lyckades radera av misstag här hemma *grr* Gissa om jag är arg på mig själv :(

1 kommentar:

  1. Nova är likadan och vill helst behålla skorna på. Det kommer släppa sen och då får man knappt på dom skorna längre.

    SvaraRadera