02 juni 2009

Små sjörövare


Den härliga tisdagsmorgonen fylldes snabbt med små söta sjörövare. Allihop marscherade från Hoglandspark ner till Stumholmen för att leta efter skatten. Det var mycket ståhej

med sång och bus för de små.
Det vajade flaggor och barnen var klädda som små sjörövare och pirater.
Härligt att se dessa glada barn när de sjunger och dansar och letar efter den åtråvärda

skatten. Jacob hittade en kompis att leka med :)
Skatten som innebar glass till alla barn tog mamma hand om *ler* Efter en god lunch på Michells med en del andra barn och föräldrar så blev det en

runda på stan. Jacob fick två nya tröjor och mamma ett par linnen. Inte fel att unna sig själv något nytt för en gångs skull. Just nu sover lilleman och snart är en ny dag till ända.

3 kommentarer:

  1. Michelles minsann! Då förstår jag att det var en lyckad dag!

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja precis. Det värsta var att jag beställde en hamburgertallrik och när Michell själv kommer och ska ge mig maten så säger han till oss 6 vuxna och 5 barn:
    Michell: en hamburgertallrik!?
    Jag: ja
    M: men du ska ha kyckling ju
    J: ehh, nej jag ska ha hamburgare
    M: nej du ska ha kyckling
    J: Men jag bestä....
    M: Du äter ju alltid grillad kyckling :)
    Pinsam tystnad sen hör man:
    Maria: Brukar du äta här!?

    Hahaha nja...det har väl hänt :) Behöver ju inte precis säga till att man inte vill ha lök på burgaren heller.
    Svårt at dölja att man är stammis :P

    SvaraRadera
  3. Hehe, rätt kul att de har sådant minne faktiskt. Han den långe brukar bara fråga mig vad jag ska dricka, sedan kommer en kebabtallrik utan tomat med blandad sås fram :)

    SvaraRadera