31 mars 2009

En lång dag

Ibland skulle man bara vilja koppla bort vardagen för en stund. Det har varit så gnälligt idag att jag blir alldeles trött i huvudet och knappt vet vad jag ska göra härnäst. Men man får vara glad för det lilla en dag som denna, han har ju fyllt blöjan upp till bredden ;) Händer ju bara en gång i veckan nu för tiden. Så idag har vi tvättat både byxor, strumpor och body...

I eftermiddag har vi gått en runda på stan. Vi satt sedan och väntade på Tommy inne på en bänk på Wachtmeister och då stannar gärna de gamla till. Det var minst fyra tanter och två gubbar som stannade och tittade på honom och kallade honom både för solstråle och gullunge :) Jag förstår dem för så fort någon tittar på honom så ler han som en sol. Han är ett sådant charmtroll den lille mannen.

Jacob är inne i en riktigt upptäckarperiod just nu. Allt är intressant! Det kan vara mammas mun, hennes mönster på tröjan, barnvagnen, blomman, fjärrkontrollen, mobilen, tangentbordet, glas, porslin och alla små detaljer... Det gäller hålla koll på hans små armar nu.
Här jagar han mammas mobil...


Efter ett varv på stan blev det fika på 1344. För Jacobs del blev det en flaska välling och för min del en varm choklad och en skumraket i väntan på Tommy.



Jacob har börjat gilla frukt igen. Banan har jag inte testat, men päron och liknande slinker ner efter att mamma lurat i honom det tillsammans med gröt :)
Här testar han apelsin för första gången. Jag trodde han skulle rynka på pannan, men icke sa nicke... Riktigt gott till och med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar