16 mars 2009

Underbar känsla

När man känner långt nere i magen hur det bubblar av glädje och man känner hur fjärilarna busar runt, då är det underbart! Jag är så stolt över vår son :D
Nu på morgonen har vi varit iväg och simmat. Idag var första dagen på steg två på babysimmet. Jacob vaknade vid halv sju i morse och sov sedan ingenting innan babysimmet klockan tio. Han började bli gnällig redan innan vi åkte hemifrån så jag trodde det skulle bli ett ansträngt pass idag, men icke sa nicke...
Han var hur duktig som helst och visade enorma framsteg. Idag fick han testa på att hålla i kanten, undersöka den flytande mattan och att simma med små runda frigolitringar på armarna. Jag skulle kunna betala vad som helst för att få se detta leende och denna lycka igen över att få ha ringarna på sig och flyta omkring i basängen. Han sprallade med benen och såg jättestolt ut.
Då ska man veta att vi gått på babysim i två månader utan att han rört en fena och utan ett enda leende. Det har varit överväldigande och lite otäckt för vår försiktiga kille, men redan förra gången visade han intresse för vattnet. Jag hällde vatten framför honom med en liten vattenkanna och då sträckte han sig efter strålarna och ville ta dem. Idag när Mia som leder passet gjorde samma sak inför allihopa innan vi slutade så sprallade han med benen och flaxade med armarna. Jag har aldrig sett honom sådan innan. Sååå himla underbart!! Jag älskar denna lille man...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar