23 mars 2009

Tiden springer...

Nu har jag varit hemma från jobbet i ett halvår!! Vart tog tiden vägen? Det känns mer som en månad eller två, men trots det känns Jacobs födelse ganska avlägsen. Idag blir han 6 månader den lille krabaten.
Snart dags att ställa honom i kö till dagis. Vi ska försöka hälsa på några ställen här på Pantarholmen i veckan.



I morse var man uppe med tuppen. Det var ju dags för babysim... Jag masade mig ur sängen vid 06:30, hämtade Jacob, bytte blöja, tog på kläder och gav honom mat. Där emellan gäspade jag väl ett tiotal gånger. När vi var färdiga med alla morgonbestyr pep det till i mobilen och ett litet försynt meddelande om att babysimmet var inställt slog ned som en bomb. Neeeeeeej, inte nu... Kunde du inte skickat för en halvtimme sedan!! Då hade jag ju fortfarande legat under täcket *djup suck* Vi var ju så laddade och så redo. Vi såg fram emot badet och ville se vad killen kunde göra idag.
Jaja, sånt är livet. Är väl mer synd om Mia (ledaren) som ligger magsjuk.

Till lunch får vi fint besök idag. Jacob och jag har gjort en smarrig lasagne som vi tänkte bjuda morfar Marcus på idag. Han är på kundbesök i krokarna och tänkte komma förbi och säga hej. Det tycker vi om :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar