04 mars 2009

Vår och långa promenader

Vilket underbart väder det varit idag. Sol, klarblå himmel och massa fågelkvitter. Nästan så man börjar hoppas på vår..
I morse hade jag och Jacob planerat att gå till Pingstkyrkans babyrytmik. Det är en lite dum tid klockan halv tio, men vi skulle försöka tajma in Jacobs sovtid. Då han inte vaknade förrän 07:20 var det kanon. Jag drog ut på ätandet och han somnade om, problemet var bara att jag också somnade. 09:20 vaknade vi igen. Jag vet inte om jag var mest irriterad över att jag kom att missa sjungandet med bebisarna eller om jag var mest förvånad över att Jacob sovit så länge!!
Jaja jag fick störa mig på klockan ett tag och började planera för en tur i solen istället.
När jag pratar med en från föräldragruppen berättar hon att musikstunden varit inställd idag. Hon hade fått reda på det precis när hon skulle åka. Sån tur att jag inte hann iväg. Då hade jag varit smått irriterad eftersom det är så börkigt att krångla sig iväg till halv tio. Dessutom hade jag försökt få med Diana och Adéla. Kunde blivit pannkaka av allt.

Den här veckan har det varit mycket motion på schemat. Idag blev det ytterligare en lång promenad på sådär ett par timmar. Sedan blev det en god lunch med Sara och Jacobs kompis Ebba. Jag gått så långa promenader sista veckan att mina ljumskar och benhinnor börjar protestera haha... Dåligt tränad kan man väl sammanfatta det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar