05 mars 2009

Jag röstar Nej

Och så var det det här med Viktorias bröllop... Jag håller faktiskt med gänget som har startat kampanjen "vägra betala Viktorias bröllop". Seriöst liksom, varför i hela fridens namn skulle jag som fattig svensson betala någon annans bröllop när jag knappt har råd med ett eget? Ska inte våra skattepengar gå till vettigare saker så som skola och sjukvård? Har vi inget att säga till om alls längre? Först måste regeringen godkänna att Viktoria får gifta sig med Daniel (väldigt tramsigt i min värld), sedan vill de åter igen ta från de fattiga och ge till de rika.
Bara för att man tillhör kungafamiljen kan man väl inte få vad som helst!? De får ju redan sjukt mycket pengar varje år. Täcker inte dessa pengar ett bröllop? Det är ju inte så att det går någon nöd på dem så de borde ju kunna bekosta sitt eget bröllop. Kolla bara vad ringen kostade... Den hade man fått jobba länge för :P
Ett alternativ är att de får bjuda in alla skattebetalare till bröllopet om de ska ha nåt av oss *hahaha*
Skämt och sido, men har det inte spårat ur lite grand!? På frågan om vi ska bekosta bröllopet svarar jag Nej!
Vad tycker ni?

1 kommentar: