08 mars 2009

Takida - The Dread



Måste ge lite credit till Takidas senaste skiva igen!! Den är så grymt bra...
Många skivor har bara ett par riktigt bra låtar, men Takidas "Bury the Lies" har många. Definitivt värd pengarna om man vill köpa den.
För 4-5 år sedan började jag lyssna på Takida...långt innan många ens visste vem de var. Det var ju egentligen först när de släppte Curly Sue som de verkligen slog igenom ordentligt i hela landet. Hur många kände till Takida innan dess?
De har släppt många bra låtar innan Curly Sue. Mina gamla favoriter är A point of view, Killed by train, Jaded, Leave me alone mfl...

Nu är The Dread min favorit, men vem kan motstå Curly Sue eller Handlake Village? ;)
Stör mig fortfarande att jag inte kunde gå och se dem när de var här i stan för ett par år sedan. Kommer de igen så hojta till :D

http://www.takidamusic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar