18 augusti 2009

Första samtalet

Vilken dag! Jag tror jag gäspat från det att jag kom till jobbet tills dess att jag gick hem. Jag är totalt osocial och oengagerad. Tur jag är ledig i morgon.
Tror jag fått ett litet bakslag nu när jag inte gör någonting. För när man sitter på jobbet är man fokuserad på en sak och du styr ganska mycket över din egen situation. Som föräldraledig ska du passa upp, roa, planera, styra upp, mata, byta blöja, natta osv hela tiden. Däremellan ska man försöka hinna med ett toalettbesök, middag, disk, undanplock av sju miljoner leksaker och kanske en dusch om man har tur. Hjärnan går på högvarv och man lever i den tillvaron som om det vore det enda naturliga och tycker det är hur lugnt som helst. Sen börjar man på jobbet och man inser att man har tid att både äta, andas och prata lite vuxenspråk. Udda upplevelse *haha*
Men men, det går framåt och nu när bossen är tillbaka från semestern var det dags att börja jobba på allvar *blink* Idag har jag tagit mitt första samtal och hunnit med att beta av både kunder, säljare och en del administrativt arbete. Ja, sen förstås en och annan fika också :)



Jacobs första tand är nu på väg. Tro det eller ej men det fanns tydligen små vita tänder hos honom också :) Man ser hela tanden hur tydligt som helst och det är endast ett tunnt skinnhölje som döljer den. Får se om den kommer i morgon kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar