02 augusti 2009

I morgon är det dags

Ja då var "vilan" över som alla arbetande pappor skulle säga. I morgon ska jag börja jobba igen. Jag har varit hemma med Jacob i si sådär 10 månader och får nu avlösning av Tommy som planerar att gå hemma resten av året. Tidigare kändes det inte alls kul att tänka på jobb och att inte få vara hemma med Jacob, men efter att verkligen ALLA påmint mig om denna första arbetsdag i över en månad nu så har jag mjuknat och tycker det ska bli riktigt kul att komma tillbaka till jobbet igen.
Det kanske känns lite småtråkigt att börja jobba mitt i sommaren, men det finns en baktanke med det. I mitten på augusti brukar de flesta företagare vara tillbaka på jobbet igen och tempot ökar. Så min plan är att få en mjukstart nu innan det drar igång så jag kan komma på vad det var jag gjorde på jobbet innan jag gick hem.

Sen ska det ska bli kul att höra om Tommy tycker det är "semester" att vara föräldraledig... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar