10 februari 2010

10 min som förstörde hela dagen

Idag var det min lediga dag med Jacob. Jag såg fram emot en mysig dag med mycket bus. SÅ BLEV DET INTE!!
Det började redan på morgonen. Han vaknade på helt fel sida! Han var gnällig och vägrade äta frukost i sin stol. Inget var bra och han skulle bäras hela tiden. Vi gick ut vid 9 för att träffa en kompis till Jacob. Lekparken gick bra även om han inte var riktigt så livlig som han brukade vara. Vi tog en sväng på stan och gick sedan hemåt för att äta och sova. Naturligtvis vände vädret från lugnt och skönt till värsta snöstormen. Jag hade behövt skidglasögon för att kunna titta fram. Jacob tyckte också snön var för mycket så jag fick dra vagnen efter mig hela vägen hem. Inte det lättaste på de här välplogade trottoarerna...not!
Då hände det som inte fick hända. Han somnade i vagnen! Neeej!



Han hann sova i 10 min innan vi kom hem. Jag anade redan här att dagen inte skulle gå som planerat. Och mycket riktigt, DET SKET SIG TOTALT!
Efter lunchen ville han inte sova. I 1,5 timme försökte jag få honom att somna i sin säng, i mitt knä, i min säng, i hans vagn, men nej.. Ingen sömn.
Efter mycket skrik, gnäll och protester var vi tvugna att bege oss ut i snön för att ta oss till BVC. Hemma igen blev det mat och ett nytt sömnförsök. Men nej, det strejkades. Nu slog övertröttheten in och min lediga dag förvandlades till helvetet. Jag har inte varit så mentalt slut sedan han var mycket liten. Stora krokodiltårar, skrik, våldsamma armrörelser, gnäll, envishet...Ja allt! 16.47 somnar han sittandes i mitt knä. En timme innan han ska äta kvällsmat och göra sig redo för sängen. Vad gör man? Låter honom sova och riskerar en lång process när han ska nattas eller väcker honom och får stå ut med vilden skälv en timme till?
Det tog "bara" 30 min att lägga honom så jag antar att jag gjorde rätt val. Nu säger jag bara Phu!

2 kommentarer:

  1. Låter inte som en toppendag precis :(

    SvaraRadera
  2. NÄÄÄÄ!! Det kan du ge dig på att det inte var! :(

    SvaraRadera