04 februari 2010

Vad gör man inte för sin son...


Jacob har varit förkyld och snuvig ett tag nu, och den "snorsugen" som vi har här hemma lämnar mycket att önska. En liten plastgrej som man trycker på så att det blir ett vakum, där man sen släpper på den så ska allt sugas ut från näsan.
Inga problem att använda, förutom för Jacob då som inte är vidare förtjust men det kan man ju förstå.
Idag körde jag ut till Babyproffsen efter jobbet och köpte en ny variant, som endel påstår ska vara mycket bättre. Det negativa med den är att man själv SUGER ut allt från näsan.

Hur frächt och trevligt låter det?
Ingela vägrar göra det, så det blir ju mannen i huset som får ta den nitlotten. Jag vet, det är ingen risk att man får det i munnen osv, men bara tanken på vad man gör och ljudet som uppstår är inte trevligt kan jag meddela.
Resultatet blev väl bättre än förra modellen, så nu hoppas jag bara att förkylningen går över väldigt snart kan jag meddela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar