23 februari 2010

Drömmen om hus

Drömmen om hus lever vidare. Hittade ett på hemnet igår. Ett ganska mysigt hus ute i Hässlegården. Brukar inte finnas mysiga hus där då alla hus byggs på varandra och utan tomt, men detta var kanon. Det var ett hus precis i min smak och jag blev så sugen på att flytta. Tyvärr var det några små minus så de var inte huset mitt i prick, men nästan.
Tommy är inte lika exhalterad över ett hus som jag så han ska väl mjukas upp lite först. Får se om vi kan boka ett möte med banken under våren så vi vet vårt utgångsläge.

6 kommentarer:

  1. Spännande :) Är det detta:
    http://www.hemnet.se/beskrivning/604080?r=3

    Vad var det för minus?

    SvaraRadera
  2. Nej det var inte det huset. Det gillade jag inte alls. Det var detta jag tittade på: http://www.hemnet.se/beskrivning/603983?r=3
    Ett minus var garaget. Tror det är förlitet för en normalstor bil då de byggt om det. Ett annat minus var vardarsrummet som verkade aningen svårmöblerat, men det är sånt man måste se i verkligheten.
    Fastnade riktigt mycket för huset annars.

    SvaraRadera
  3. Det var riktigt nice! Tror dock att det kommer sluta en bra bit över 2 miljoner som är utgångspris.

    SvaraRadera
  4. Ja det var som sagt en liten favorit. Har inte haft sådana på länge. Mest skit som varit ute, dvs renoveringsobjekt eller hus placerade mitt ute i ingenstans. Tror också priset kommer skena iväg, men drömma kan man :)

    SvaraRadera
  5. Gillade inte alls det huset men smaken är ju som baken.

    SvaraRadera