13 februari 2010

Brandrök



I eftermiddags när jag och Jacob gick in till stan så gick larmet på brandstationen när vi passerade där. Vi tänkte inte mer på det, men när vi gick hem två timmar senare och det lukta sjukt mycket rök och var helt dimmigt runt vår lägenhet så började man fundera lite. Ju närmre vi kom desto mer rök. Vi var inte så oroliga för lägenheten, mer för garaget och bilen. Det visade sig vara verkstaden mellan garaget och Willys som brann. Eller det vällde ut enormt mycket rök iaf.

Jag skulle iväg med bilen och gick in i garaget. När jag körde ut insåg jag att alla gator var avspärrade. 6 brandbilar, två ambulansder och minst en polisbuss var där. Jag såg ingen brand, men ingen rök utan eld säger man väl. Efter en tur till Lyckeby såg jag stora eldlågor uppe från avfarten. Brandmännen måste ha skjutit hål på gastuberna för nu slår lågorna runt hela byggnaden. Träningslokalerna i byggnaden bredvid är helt rökfyllda och eldan är nog inte långt därifrån. Det är ett under om det finns något kvar av den där byggnaden när de fått bukt på elden. Just nu har det brunnit i 4 timmar och ser ut som på bilden.

Mellan husen på vår gata ligger tjock svart rök och det luktar ända in i lägenheten. Det jobbiga är att man vänjer sig så man vet inte om det blir värre och man borde lämna för Jacobs skull. Värst måste det vara i huset bredvid verkstaden för den är täckt i rök. Tur man inte bor där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar