11 september 2009

Att komma hem...

från jobbet kan vara riktigt trevligt ibland. Redan ute i trappuppgången hör jag en minst sagt ledsen pojke. Jag öppnar dörren och hör snyftande och sedan små smackande fotsteg mot golvet. Jacob kommer gående och skiner upp som en sol och ger mig värsta kramen. Underbart! Sedan känner jag doften av nybakad kaka och i köket står Tommy och lagar mat. Inte vilken mat som helst utan egna köttbullar - inte hans favorit mamma scans. Jag råkade säga det igår när han frågade vad jag var sugen på för fredagsmat. Av någon underlig anledning var jag sugen på hemmalagade köttbullar. Så himla gott var det! Tack älskling.



Inte nog med det... Jag behövde baka ännu en kaka efter jobbet idag då vi ska ha kalas i föräldragruppen på söndag. Denna planerade kaka stod färdig och väldoftande på diskbänken. Jag vet inte vilken dörr jag klev in genom när jag kom hem, men jag går gärna in genom den igen :)

2 kommentarer: