09 september 2009

Jacob säger...

Idag hade mamma planerat en jättemysig dag för oss två. Jag vet inte varför jag skulle opponera mig för jag var verkligen sugen på att göra något roligt med mamma. Men du vet, när John blund kommer för sent och man blivit lite övertrött så spårar tåget ur. Det tog mamma 3 timmar att få mig att sova. Vi lekte och busade och jag fick god mat, men jag blev bara gnäligare och gnälligare. Mamma erbjöd mig även en jättegosig plats i hennes knä med kudde och snuttefilt framför tvn, men inte ens det var bra. Jag hade till och med makten över fjärrkontrollen, men nej... Allt var bara upp och ner och jag var gnällig.
Manna gav upp efter de här tre timmarna och bestämde träff med min kompis Elmer. Vi skulle gå till parken och ha roligt, men då tyckte jag det passade ypperligt bra att somna. Så Elmer fick leka själv och mamma fick vänta ut en timmes sömn... Men nu har hon lovat att vi ska gå ut och jag har lovat at vara snäll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar