18 september 2009

Fredag!

Äntligen skulle man kunna tro att man skulle säga men det känns mer som "redan". Veckorna går så snabbt. Efter jobbet var vi iväg och handlade och uträttade några ärenden och klockan var tjugo i sju innan vi kom hem. Jag hade en hel del att fixa ikväll också, men det har vi fått lägga på hyllan. Det blir nog en morgonaktivitet i morgon innan Jacobs kalas med några kompisar.

Just nu står min flitiga sambo i köket och steker kött. Det blir en god karrébit alá barbeque de lux. Fråga mig inte vad det innebär men den ser välkryddad ut och luktar mumma. Cidern är redan uppkorkad och det måste jag ju säga att det var länge sedan. Efter att ha varit alkoholfri i 1,5 år så har jag faktiskt inget större sug längre. Det blir en cider ibland, men mer än så är jag svårflörtad till. Vet inte varför, är bara inte sugen längre.

Igår såg vi nya Wallander. Den var väl helt okej tycker jag. Ingen utstickare, men lagom bra :) Ikväll ska Tommy lura på mig en film som heter District 9. Vet inte vad det kan vara då den innehåller utomjordingar!?... Han har en tendens att erbjuda mig väldigt kassa filmer *ler* så numer måste jag alltid gå in på imdb och läsa och sedan se trailern. Här ödslar vi inte tid på skit *haha* Får se om det blir den här ikväll eller inte. Nu är maten klar så nu börjar fredagskvällen på allvar!

1 kommentar:

  1. För mig är det samma sak och det är inte ofta man hör andra som känner lika. Visst kan jag ta en drink eller två men oftast väljer jag att avstå. Grejen med att festa har förlorat sin charm. Finns annat som är mer värt att lägga tiden på.
    Trevlig helg till hela familjen

    SvaraRadera