22 september 2009

Nedräkning...

Snart är albumet klart... För exakt ett år sedan började jag göra ett fotoalbum för Jacobs första år på en sida som heter Nytta och nöje. Det känns lite konstigt, men nu är det snart klart. För ett år sedan kändes det som en evighet det här första året. Nu känns det som om det gått alldeles för snabbt.
100 sidor text och bild. Måste erkänna att jag tycker det har blivit riktigt bra. Det är bara hans ettårsdag kvar sedan ska det skickas på tryckning. Tänk att vår lilla älskling blir ett. Det kändes så avlägset när man stod där på BB med denna lilla oskyldiga bebis som tittade på oss med stora blå ögon. Nu har vi varit med om allt från första leendet till ögonblick då han lärde sig greppa, vända sig, äta vanlig mat, krypa, gå, prata, ja en himla massa. Han har gått från att vara bebis till att bli en liten pojke med härliga personligheter och en egen vilja. Kärleken växer för varje dag och jag vet inte vad jag skulle göra utan honom.

Idag var vi på bvc för vaccinering. Han var så duktig. Satt still och skrek bara några få sekunder efter varje spruta. Han går lätt att bryta och få på bättre tankar och han glömmer sedan snabbt. På bvc sa de att trygga barn återhämtar sig snabbt. Känns ju bra att höra.
9475 gram och 78 cm slutade årskontrollen på :) Ett steg över på längden och ett under på vikten. Helen på bvc sa att han brås på sina föräldrar som är långa och smala. Haha, ja det var väl bara att tacka för komplimangen och glömma tankarna på all extravikt man bär på.

I morgon blir det sång och paket när plutten vaknar (den lilla busen har redan varit och letat upp sina paket i klädkammaren - måste brås på pappa). Lite coolt skulle det vara om han vaknade så vi sjöng för honom 06:31, dvs den tid han föddes. 7 timmar och 45 minuter kvar med andra ord. Nedräkningen har börjat...
Tänk att man hade förvärkar vid den här tiden förra året. Det var ungefär nu vi ringde förlossningen för att fråga när man egentligen ska åka in. Vi visste ju ingenting. Efter det samtalet gick jag och la mig och somnade gott. 2 timmar senare hade jag inte riktigt samma känsla i kroppen *ler*

Med det säger jag godnatt och skänker min sötnos en extra tanke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar