05 september 2009

Min älskade guldklimp

Alla dagar är mer eller mindre bra, men vissa är helt underbara. Det behöver inte ha hänt något specielt, men man har den där underbart nykära känslan i kroppen.
Jag och Jacob har spenderat hela dagen själva idag då Tommy varit iväg i Skåne och dömt fotboll. Vi lekte och hade kul hemma i förmiddags innan vi tog en tur på stan och inhandlade en vinteroverall och en present till Saga som fyller ett år samma dag som Jacob. Sedan gick vi hem och åt middag och myste lite. Jacob sov en halvtimme och sedan låg han hos mig i soffan och tittade på tv i 20 minuter innan vi bestämde oss för att gå och hälsa på Jennie och Isac.
Pinsamt nog fick Isac äntligen sin present som han skulle fått när han fyllde år för si så där 2 månader sedan.
Det blev lite fika och lite bus. Isac hade inte sin livs bästa dag utan humöret pendlade lite upp och ner. Jacob hamnade i korselden ett par gånger men sa ingenting. Gulleplutten!
Det blev middag där för honom och sedan en tur till McD för att jag och Jennie skulle kunna synda lite. Grabbarna skötte sig exemplariskt och både Jacob och Isac var snälla och goa och vi hade en riktigt trevlig stund.

Sedan började klockan bli mycket och vi begav oss hem och trots att sötnosen var tvungen att sitta under regnskydd (vilket han inte är så förtjust i) så sa han ingenting utan gosade med sin snuttefilt.



Hemma fyllde han sedan hela blöjan med massa illaluktade gegga*usch* Med ny rumpa och ett halvt kilo lättare så sprang han omkring som världens lyckligaste. Jag satt på golvet och han sprang omkring med sina pusselbitar. Sen vänder han sig om, smilar upp sig och bara rusar till mig. Han slänger sig handlöst i knät på mig och gosar. Sedan går han iväg en sväng för att sedan komma i full galopp igen. Så underbart mysigt. Kan man annat än älska denna lille man.
Nu sover han gott den lille prinsen och jag ska kolla på Sverige när de spelar fotboll. Tommy ska iväg på fest med jobbet, men jag tror jag hinner se honom några minuter när han kommer hem nu vid åtta. Med dessa två underbara män/pojkar i mitt liv kan jag inte annat än vara lycklig.



Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar