06 januari 2010

400kr i en hög

Nu är julen slut, iaf hemma hos oss.
Jag har i alla år varit väldigt anti gran. Tycker det känns fel, onödigt och sådant. Men i år fick jag ju som bekant ge mig, har man barn ska man ha gran fick jag höra. Så vi köpte gran för 400, och krims krams för en slant till.
Nu en månad senare klipper vi ner den i påsar och slänger den. Är detta verkligen ett sunt beteende undrar jag?
Hur många andra "prydnadssaker" köper man för flera hundra kronor för att sen ta sönder och slänga ut? Inte troligt att man går till Gallerix och köper en tavla som man gör sig av med direkt. :-)
Men visst, vi kommer köpa gran nu i framtiden och jag kommer varje år undra varför. Jag får väl helt enkelt inse att jag inte förstår allt. En sak vet jag iaf, vi har skyddat lägenheten mot onda väsen i en månad nu, för det var väl så allt började en gång för länge sen, och det kan det kanske vara värt. :)

5 kommentarer:

  1. "Skyddat lägenheten mot onda väsen"? Snart börjar ni väl tro på tomtar och troll också :)

    SvaraRadera
  2. Ja för det var ju ingen ironi i det. :-)

    SvaraRadera
  3. Vad du låter anti älskling... Det har ju varit jättemysigt och Jacob såg helt förtvivlad ut när den var borta.

    SvaraRadera
  4. Plastgran nästa år kanske? Jag har hört att det finns grandoftspray.....

    SvaraRadera
  5. Nej nej, ska jag betala för något så ska det vara äkta vara iaf. 2 av 3 i familjen uppskattar ju granen, och då ska de få ha en gran.

    SvaraRadera