17 januari 2010

Kan du motivera mig?

Jag befinner mig i det stadiet då jag slutat väga mig för vågen visar aldrig det jag vill ändå, konditionen är så nära obefintlig som den kan komma och kroppsformerna börjar suddas ut. Jag lever nog ett ganska osunt liv och är fullt medveten om det. Det går nog inte en dag då jag inte önskar att jag gjorde något åt det. Men ack så svårt..
Tyvärr är jag sockerberoende, har för lite tid för seriös och bättre matlagning och är omotiverad till träning. Eller egentligen vill jag träna och må bättre, men det är ju det där med att få ändan ur vagnen *suck*
Kan du motivera mig? Vill du hänga med på någon kul träning? Jag är öppen för förslag, men behöver någon som pushar på när uppförsbacken är för brant. Typ det som händer varje gång man tänkt träna.

Målet är att en vacker dag se ut och väga så som jag gjorde efter att Jacob föddes. Tyvärr är det ingen garanti att se ut så om man skaffar en till ;)

5 kommentarer:

  1. Ingela, du är väl jättesmal, du gick ju ned mer och lite till efter sonen föddes, och vad jag kan se på bilder, så är du lika fin och vacker då som nu? Synd man inte bodde närmare, då skulle jag puscha,.. Jag ligger på 9 kg plus, trots det var 3 år sedan drygt sedan första kom till världen..

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Tina. Jag tycker du är fin som du är. Jag tränar gärn amed ngn som har dålig kondis eftersom jag själv har en urusel sådan. Jag vill inte springa och inte simma men annars är jag nog på det mesta tror jag. Kanske kan vi hjälpa varandra. intresserad? Hör av dig.

    SvaraRadera
  3. Haha inlägget ska inte missförstås. Jag käner mig inte fet eller på nåt sätt ful, men jag trivs inte med mig själv som det är nu. Jag skulle vilja orka mer, dvs träna och komma igång lite. Sedan få stopp på mitt godismissbruk, plus då att tappa några kilo. Har ungefär 10 kg plus även om folk kanske har svårt att se det. Dessa tio kilo har hängt kvar sedan jag flyttade hit. Blev av med dem efter graviditeten och mådde kanon då. Inte för vad vågen visade utan för hur mycket mer jag orkade och hur mycket piggare och gladare jag var. Jag vill dit igen :)

    SvaraRadera
  4. Förra veckan började jag att motionssimma. Simning är egentligen inte min grej men det kändes faktiskt jätte skönt, särskilt efteråt;) Tanken är att jag ska göra detta mån och ons kvällar vid åtta tiden. Följ gärna med om du/ni är sugna:)/em

    SvaraRadera
  5. Jag ska fundera på simningen Emma. Kan ju vara lite roligare än gymmet eller något pass.

    SvaraRadera