13 januari 2010

Inskolning på dagis

Första dagen på dagis idag och det gick kanonbra. Blev positivt överraskad av deras lokaler och allt kul det fanns att hitta på. Personalen verkade trevlig och barnen lika så. Nu fanns det iofs bara 8 barn där idag så vet ju inte hur alla är. 17 barn totalt, varav 4 flickor och 13 pojkar!!! Antar att personalen har lite att göra med så många grabbar :)

Det är tre barn som börjar sin inskolning denna vecka så Jacob får några kompisar som också är nya.
Ett av barnen som var där idag ville upp till mig direkt jag kom, sen gav han mig alla bilar och djur han kunde hitta. Han berättade allt han visste (även om jag inte förstod ett dugg haha) och han skulle läsa bok. Han var nog en sådan som skulle följa med vilken främling som helst. Tur de har en policy på dagis som säger att de inte lämnar ut barnet vid hämtning till annan person än den som brukar hämta. Iaf inte om man inte informerat om annat i förhand.

Vi var bara där en timme idag. Det var mest information, rundvisning och lite social tid där Jacob fick bekanta sig med barnen och alla leksaker. När vi skulle hem tyckte han att det var för tidigt. Han ville vara kvar längre. Så overallen fick åka på mot hans vilja och skriket ekade mellan väggarna. Antar att det är positivt även om det inte är kul med total strejk när ytterkläder ska på.

Svårt att förstå att vår lille plutt börjar bli stor. Tommy har varit hemma 5,5 månad nu och var tillbaka på jobbet på allvar idag. Själv har jag hunnit jobba lika länge. Tiden går så snabbt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar