18 januari 2010

Snölek på dagis

Ny vita flingor seglade ner från himmlen idag och Jacob fick vara ute på dagis. Nu i början har han mest varit inne för att få chansen att bekanta sig med stället under lugnare former och för att personalen ska få lite mer tid att se vem han är.

Här åker han pulka och är glad. Kanske inte syns, men han tyckte det var kul. Han kunde till och med få för sig att dela pulka med en dagiskompis. Det är stort vill jag lova! Här delas inget och han ska ha allt :)

Att köra med bilar är alltid kul, men inte trodde jag att han skulle ligga på alla fyra och köra i snön. Så road har han inte varit av att ligga i snö tidigare iaf. Eller så gick det bra nu när det bara var ett par centimeter.

Det fanns många roliga saker att göra på deras utegård så jag antar att han tyckte det var helt okej att leka där även om mamma körde andra barn i pulkorna. Det är ju lite känsligt det där just nu. Min mamma!
När vi är inne är det många barn som kommer till mig för att leka, läsa, mysa eller vad som. 3 meter bort står en och storskriker då. Ingen får röra hans mamma *ler* Här delas som sagt inget!

Här gungas det för fullt. Ja åtminstone i en minut innan han ska göra något annat. I morgon ska han äta med dagisbarnen för första gången. Det går säkert kanon. Han är ju ett matvrak. Jobbigare blir det nog att vänta på sin tur och att se andra få mat först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar