06 januari 2010

Sanering och extraknäck i tvättstugan

Ja då har man äntligen fått storstädat. Alla julsaker ut, gardiner ner och granen i småbitar. När dammsugning, dammning och allt det där var klart så tyckte Jacob det var läge att spy ner Tommy, soffan, mattan och sig själv. Tur vi bokat extra tid i tvättstugan för det går kläder på löpande band.
Efter att ha börjat med tvätten och middagen så kom ett nytt anfall från andra hållet och vi fick bära stackaren till duschen då det mer eller mindre rann längs benen. Han var mindre nöjd över detta. Mer kläder att tvätta...
Så ja... Den här dagen har handlat om sanering och tvättning. Nu sover lilleman och vår middag kanske snart är klar ;) Har vi tur får vi sova hela natten sen, men jag har svårt att tro det.

4 kommentarer:

  1. Varför inte ta och göra reklam för kondomer också? Ni skrämmer ju bort alla potentiella barna-skaffare ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, welcome to real life.
    Förstår inte hans kärlek till att spy på mig bara, tycker det är lite orättvist att hans mamma inte har fått sig en omgång.

    SvaraRadera
  3. Leia har ju kommit till åldern så hon är ju snäll nog att både förvarna och besöka porslinet och det är ju skönt. Nova har gjort det en gång vilket vi är tacksamma för så klart. Jag lider faktiskt när jag läser om hur han har det den lilla stackaren. Kräksjuka är det absolut värsta jag vet. Jag föder hellre barn än ligger magsjuk. Hoppas lillen mår bättre snart och att ni klarar er. Glöm inte tvätta händerna, typ hela tiden!

    SvaraRadera
  4. Med tanke på hur ofta man sköljer av och tvättar kläder och annat här hemma så tvättas händerna typ hela tiden. Snart dags att fylla på tvål. Nyt tvättmedel införskaffades tidigare idag ;)

    SvaraRadera