02 januari 2010

Nyfriserad

Bättre sent än aldrig, men nu är Jacob nyklippt....av mig :) Tanken var att vi skulle gå till frisören den här gången eftersom jag klippt stackaren med en kontorssax tidigare *mooohahaha* Det har gått hur bra som helst, men nu när han har mer hår och det börjar bli tjockare så ansåg jag att det var bättre att beställa tid.
Men som vanligt rinner tiden iväg och ingenting händer. Funderade skarp på en trimmer och skickade Tommy till Coop på nyårsdagen (enda öppna affären). Tyvärr hade de inga, men Tommy köpte en ordentlig sax och en kam. Hemma satt jag o väntade på trimmern, men istället fick jag en utmaning att klippa själv. Avgör själva hur ni tyckte det gick:

Före, Under och Efter

Själv tycker jag det blev bättre än förväntat :) Imponerade? Haha. Har lånat en trimmer idag så alla småskavanker som dyker upp kan finjusteras.

I samma veva som "klipprycket" kom fick jag även ett ryck om ny vagn. Vi har pratat en del om att skaffa en sulky då nuvarande barnvagn är ganska stor o klumpig. Jacob vill ju gärna gå och har inte behov av en stor vagn längre. Dessutom fyller den bilen maximalt och de gånger vi ska ner till Skåne blir det lite bök. En mindre vagn medför mindre problem!



Den här vagnen var riktigt skön att köra. Liten, lätt och smidig. Kortfattat: Brio Spin.

Från det ena till det andra. Idag var tanken att vi skulle ta en liten sväng på stan och fika med Jennie. Det blev ett lite hopp från fika till pizza och kall coca cola hemma hos henne istället. Jacob tyckte det var en toppenidé då det fanns MASSA leksaker där. Isac var hos Peter så han ansåg att det var fritt fram att ta för sig av var enda liten leksak han kunde hitta. Han var så glad och lycklig denna lille pajas.
Dessutom bjöd Jennie på en massa bus och det tackar han ju inte nej till :)

Klockan drog iväg och det var dags att gå hem för att få busen i säng. Problemet var bara att vädret hade förändrats en del. Från behagligt väder på 2 minus gick det till svinkallt och 9 minus. Det blåste lite grand och det kändes som 20 minus efter 150 meter. Jacob skrek i vagnen, mössorna låg hemma (dock inte Jacobs), öronen höll på att trilla av, kindena var illröda och det började sticka i låren. Som tur var överlevde vi med lättare köldskador*phu* Nu är prinsen däckad och hans små röda ögon är stängda för natten.

2 kommentarer:

  1. Men herregud ni måste gjort nåt fel när ni publicerade den filmen.. Jag som sjunger sååå rent och fint annars lät ju jätteilla nu!! ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, nejdå... Filmen blev jättebra och Jacob stortrivs :)

    SvaraRadera